Eurobus

  • Évértékelő
  • Flickr albumok

Települések

Budapest (17) Fót (1) Hódmezővásárhely (1) Komló (1) Nyíregyháza (1) Prága (1) Székesfehérvár (1) Szolnok (1) Tatabánya (1) Veszprém (1)

Blogajánló

  • BusWord blog
  • Csengessünk blog
  • Hova megy ez a vonat?
  • Kárpátbusz
  • RegionalBahn
  • Sétáló Budapest

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Szokásos körök: Fót [reloaded]

Szokásos körök: Fót [reloaded]

›
Szokásos körök: Fót [reloaded]

2016/4/10 : Eurobus Online Szólj hozzá!

Nem véletlen a cím, voltak a Volánbusz "csengetéshez" szokásos körök. Olyanok, amelyek szinte mindig le lettek futva, gyakran akár napi szinten. Egyik kedvenc ilyen a fóti volt, mely háztól házig vonattal + 2x2 sarokkal megoldható volt. Viszont rég voltam, legutóbb úgy másfél éve, s akkor még vonatpótlózhatott is az ember. Előtte amúgy az egyik legjobb vasárnapi vonatos túra volt. 

Ma pedig tipikus fóti fotóidő volt: felhős, 8-10 °C, kellemesen hüvös. S szokásos módon megérte, hisz lett két rendszám, mivel a környékbeli Credokat nagyon lesajnáltam ezidáig. Bár mellékes célként a besárgult és újlogós bármilyen kocsik újralövése is szempont volt. 

mmt-636.JPG

Ami viszont jobban tetszett a Credos rendszámoknál, hogy vonattal mehettem le. Amikor nekiindultam másfél éve, hogy elbúcsúsztassam a 71-es vonali BDV mot-at, melyekhez számos út, s kellemes vonatozások fűződnek, akkor belecsúsztam egy vonatpótlásba, de nem Budapest-Nyugatinál, hanem útközben. Rákospalotán ki lett borítva a nép, hogy tovább az állomás előtt álló két Süsü MAN megy. Addig utastájékoztatási szinten egy bővített félmondat se volt, hogy bármi is lett volna a hétvégén. Ma pedig már oda-vissza csak Flirt van, volt és lesz, mégpedig istvántelki kék Flirt. A környékben egyetlen egy BDV mot szerelvény van, vésztartaléknak tárolgatva, mely ma épp Rákosrendező sokadik vágányán álldogált. Úgyhogy mátol kezdve Flirtes reloded körök lesznek errefelé.

  • Fótújfalu megállóhely. A középső épületrész, a váróval, sosem nyitvalévő pénztárral s egyéb vasúti kiszolgáló egységekkel kb. 3-4 éve még csak elrácsozva volt, mára már viszont elfalazva is.
  • Az épület része ez a kis barna kiugró, mint random hirdetménykihelyező. A kardvirág máig bírja ott az ablakban.
  • Kijárat az Alberti Béla utca felé, Mozdony Sörözővel.
  • Legalább menetrend van.

S nem a Flirt az amin lehidaltam, volt pár más. például Fót és Fótújfalu közti 60 km/h-s pályasebesség. Ez volt az a szakasz a BDV-s időszakban, ami Vmax: 20-as pályakaparás volt mindig a is kertek alatt. Viszont a Flirt belső kijelzője nem csal, stabil 59 km/h-n volt Fót kijárattól végig, Fótújfalu vasúti átjárójáig, s ott botrafékezés. Ez nekem itt Sci-Fi. Durva Sci-Fi.

  • Az megállóhely épületének melléképülete. Talán váró volt? Jó 10 éve, amióta rendszeresen járok ide nem körvonalazódott bennem a funkciója. Nagyrésze már akkor is el volt falazva, a tető pedig, ha nem csalnak az emlékeim, kb. 2010 környékén égett le.
  • Legutóbbi vonatos ittjártamkor az utolsó boltív még nem volt elfalazva. Ez is vagy 3-4 éve lehetett. Az elszenesedett, sittes helyiségrészbe járt a helybéli társadalom hugyozni. Random WC. Azóta volt vágányzár, ‘vasútfejlesztés‘, tehát a kirakott kuka itt új.
  • Az előbbi épületrész további szakasza. Minden boltív elfalazva.
  • Az épület ‘klasszikus‘ vasúti része utasszemmel, péztár, váró, stb. A legutóbbi ittjártamkor csak lezárva volt, ráccsal. Azóta ezt is elfalazták.
  • A rég leégett tető. A természet természetesen kezd utattörni magának.
  • A rég leégett tető. A természet természetesen kezd utattörni magának.
  • A rég leégett tető. A természet természetesen kezd utattörni magának.

A másik ami nekem tetszett, Fótújfalu megállóhely állapota, mára mégjobban lezülött. S itt nem másfél éve, hanem mégrégebben jártam, s akkor is már leégett tetejű, vegetáló viskó volt. Azóta már a szemközti kocsima is leégett, s a maradék nyillás, s egyéb ki-beálló rész is el lett falazva. Sose volt ez az elővárosi vasút büszkesége, s Fót révén amúgy se túl feltünő, de mára már még az alja szintnél is lejebb van. 

  • Az Alberti Béla utca végénél lévő átjáró, s a megállóhely északi pontja.
  • Klasszikus MÁV betonkerítés és a pálya Veresegyház felé nézve.
  • Valamint klasszikus betonpad. Imádom! Ez legalább még jó itt.
  • S a nemdohányzó védelme a helyi szokásjog alapján itt nem téma. Ez még annyira nem lenne nagy gond, de lett kirakva elég csikktartó. Ez a vége a dolgonak már eléggé környékbéli sajátosság.
  • A gyomírtó vonat is rég járt erre.
  • Üzenet
  • Hátós bejárat valami felé.

A söröző amióta az eszem tudom, be volt zárva. De az már új nekem, hogy ezt is elfüstölték. Mi lesz a következő szint? 

mozdony_sorozo_01.JPG

mozdony_sorozo_02.JPG

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • V-Busz, Veszprém - 2019 V-Busz, Veszprém - 2019
  • Évértékelő - 2018 Évértékelő - 2018
  • Szolnok - 2018 Szolnok - 2018
  • Tömegközlekedési Járművezetők Országos Versenye - 2018 Tömegközlekedési Járművezetők Országos Versenye - 2018
  • Telebusz üresen vonatpótlással Telebusz üresen vonatpótlással

A bejegyzés trackback címe:

https://eurobus.blog.hu/api/trackback/id/tr588586602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard