Nem véletlen a cím, voltak a Volánbusz "csengetéshez" szokásos körök. Olyanok, amelyek szinte mindig le lettek futva, gyakran akár napi szinten. Egyik kedvenc ilyen a fóti volt, mely háztól házig vonattal + 2x2 sarokkal megoldható volt. Viszont rég voltam, legutóbb úgy másfél éve, s akkor még vonatpótlózhatott is az ember. Előtte amúgy az egyik legjobb vasárnapi vonatos túra volt.
Ma pedig tipikus fóti fotóidő volt: felhős, 8-10 °C, kellemesen hüvös. S szokásos módon megérte, hisz lett két rendszám, mivel a környékbeli Credokat nagyon lesajnáltam ezidáig. Bár mellékes célként a besárgult és újlogós bármilyen kocsik újralövése is szempont volt.
Ami viszont jobban tetszett a Credos rendszámoknál, hogy vonattal mehettem le. Amikor nekiindultam másfél éve, hogy elbúcsúsztassam a 71-es vonali BDV mot-at, melyekhez számos út, s kellemes vonatozások fűződnek, akkor belecsúsztam egy vonatpótlásba, de nem Budapest-Nyugatinál, hanem útközben. Rákospalotán ki lett borítva a nép, hogy tovább az állomás előtt álló két Süsü MAN megy. Addig utastájékoztatási szinten egy bővített félmondat se volt, hogy bármi is lett volna a hétvégén. Ma pedig már oda-vissza csak Flirt van, volt és lesz, mégpedig istvántelki kék Flirt. A környékben egyetlen egy BDV mot szerelvény van, vésztartaléknak tárolgatva, mely ma épp Rákosrendező sokadik vágányán álldogált. Úgyhogy mátol kezdve Flirtes reloded körök lesznek errefelé.
S nem a Flirt az amin lehidaltam, volt pár más. például Fót és Fótújfalu közti 60 km/h-s pályasebesség. Ez volt az a szakasz a BDV-s időszakban, ami Vmax: 20-as pályakaparás volt mindig a is kertek alatt. Viszont a Flirt belső kijelzője nem csal, stabil 59 km/h-n volt Fót kijárattól végig, Fótújfalu vasúti átjárójáig, s ott botrafékezés. Ez nekem itt Sci-Fi. Durva Sci-Fi.
A másik ami nekem tetszett, Fótújfalu megállóhely állapota, mára mégjobban lezülött. S itt nem másfél éve, hanem mégrégebben jártam, s akkor is már leégett tetejű, vegetáló viskó volt. Azóta már a szemközti kocsima is leégett, s a maradék nyillás, s egyéb ki-beálló rész is el lett falazva. Sose volt ez az elővárosi vasút büszkesége, s Fót révén amúgy se túl feltünő, de mára már még az alja szintnél is lejebb van.
A söröző amióta az eszem tudom, be volt zárva. De az már új nekem, hogy ezt is elfüstölték. Mi lesz a következő szint?