Eurobus

  • Évértékelő
  • Flickr albumok

Települések

Budapest (17) Fót (1) Hódmezővásárhely (1) Komló (1) Nyíregyháza (1) Prága (1) Székesfehérvár (1) Szolnok (1) Tatabánya (1) Veszprém (1)

Blogajánló

  • BusWord blog
  • Csengessünk blog
  • Hova megy ez a vonat?
  • Kárpátbusz
  • RegionalBahn
  • Sétáló Budapest

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Detour: 75

Detour: 75

›
Detour: 75

2016/5/07 : Eurobus Online Szólj hozzá!

Útfelújítás, építkezés miatti önjáró üzemmódú terelt útvonalon közlekedés nem újdonság Budapest életében, számos példa akadt már rá. Valamiben mégis csak első a mostani, pannónia utcai terelés: csuklósokkal még nem volt állandó, üzemszerű önjárózás. Ez egy remek alkalom a pesti trolisoknak, hogy feszegethessék az új Solarisok határait, egyre melegebb napok mellett, utastéri klimát használva, önjáró üzemmódban. S az új Solarisok ilyen téren eddig jól teljesítettek, hisz a belső szakaszon is, a Pozsonyi úton drót alatt önjárva közlekednek, gyakorlatilag a Dráva utca / Dózsa György út - Jászai Mari tér közti teljes szakaszon. 

  • A terelt szakaszról érkezve a Szent István parknál már az eredeti útvonalon. Felsővezeték is rendelkezésre állna, de nem használják.
  • Ugyanitt egy ex piros 7-essel. A kevés Trollino 18 miatt vegyesen közlekednek a buszokkal, mint ‘magaspadlós számokkal‘.
  • Egyik érdekesebb kanyar a Pannónia utca és a Victor Hugo utca sarkán.

Benézve a terelt szakaszra jópár érdekességre bukkanni. Például a Gogol utca megállóhely, mely megszűnt a 133-as busz bedarálásával, s most újra éledt. Természetesen csak egy kis ideiglenes megállótáblával. S ilyenkor jó, hogy anno a környék megállóit összefotózgattam, össze lehet hasonlítani, hogy mennyire sikerült eltalálni a megálló egykori helyét.

  • Gogol utca megállóhely, Solarissal.
  • Gogol utca megállóhely, Ikarussal.
  • A mostani, ideiglenes, terelt szakaszon létesített Gogol utca megálló.
  • A 133-as busz megállója anno, ugyanott a Kleopátra ház előtt.

Most épp lehet mondani: átlagos pannónia utcai életkép, önjárózó Solarissal.

9013.JPG

A keresztutcánkon át lehet nézni a Kárpát utcába, ahol folyik a kiváltó ok, az útfelújítás, félpályás lezárás mellett. Most épp a bal útpálya van megnyitva a Dráva utca felé, így helytelenben osonnak a trolik a drót alatt.

  • Kárpát utcában, a felújítás alatt lévő útszakaszon.
  • Magyar munkatempó.
  • Vág utca megállóhely most épp a Pappas autó elé lett kijelölve, innen át kell sorolni már a bal útpályára.

A Dráva utca megállóhely terelt szakaszi kijelölése a lehető leghülyébb BKK-s logikával történt, ami könnyen követhető, minden megállóhely kilóra le legyen pótolva. Rögtön meg is tették a Pannónia utca és a Dráva utca sarkán, s ott van mögötte egy saroknyira a 15-ös busz Tisza utca megállója, melyet természetesen a 75-ös is használ. Ahelyett, hogy összevonták volna a kettőt, megalkották Budapest szerintem jelenleg legkisebb megállótávját, kb.: 100 métert. Ez azon kívül, hogy felesleges, még rengeteg konfliktusforrást is eredményezhet, az átutazók idegesítésén kívül a leszállók nehéz helyzetbe hozásáig. Elég csak pár útban lévő banyatank, s nem ér az ember időben a leszállásjelzőhöz, ha pedig helyismerettel nem rendelkező az utas, s a Futárra bízza magát, akkor minimális ideje marad észbekapni. Völgyidőszakokban, amikor padlógáz - satufék üzemmódban közlekednek az Ikarusokkal rengeteg konfliktus lesz ebből, s napközben is volt egy megállótúlfutás, amíg kint fotóztam a vonalon. Legalább a 75-ös vonalcsoport default válaszát a helyzetre most nem alkalmazták: Menjen körbe! A régi "szép" idők...

bpo-422_5.JPG

Irány vissza a Pozsony útra, mondjuk most egy Solarissal.

9013_3.JPG

A Radnóti Miklós utca megállóhelynél további érdekesség található, felszereltek egy szedőterelőt ide. Gondolom felkészülve előre a gyors hőségbeli merülésre, hogy innen felsővezetéket használva is tudjanak fordulni a Solarisok, ám egyenlőre nem használják. Ha minden jól megy, akkor nem is jön el az ideje a terelés végéig. 

  • A 76-osok a felsővezetéket használják a Pozsonyi úton, ...
  • ... viszont a 75-ös továbbra is drót alatt önjár.
  • ... viszont a 75-ös továbbra is drót alatt önjár.
  • Ikarus a Közért előtt.
  • A felszerelt szedőterelő elem.

Mindeközben az Aréna mögött, végre egy GVM. Tartalékok egymás közt. 

248_12.JPG

Visszaugorva az időben, a terelés első napjára. A délutáni bicajos felvonulás miatt volt egy extra elem is a vonalban, a Stadion felé a Ferdinánd hídon át járt. Ki is próbáltam használni az alkalmat, viszont a 75-ösből szinte semmit se tudtam az erős forgalom miatt fotózni aznap, csak egy üresen elvonuló kocsit. Akkor nem akartam önálló postot írni e pár képnyi semmiségből, de most jó kiegészítés.

  • Terelt szakaszon egy a 75-ösről kiálló Solaris. Forgalmi kocsi a forgalom miatt nem sikerült.
  • Viszont egy pótlás a 76-oson igen.
  • Csanády utcai életkép, 15-össel.
  • Másik irányból érkező Solaris a 76-son.
  • Másik irányból érkező Solaris a 76-son.
  • Ezer útra készülődve.

2016. 05. 08.
Kieg:

Péntek óta a Radnóti Miklós utcánál lévő szedőterelő elemet leszerelték. Valószínűleg a terelés kezdete óta egyszer sem volt még üzemben, s nem is lesz szükség már rá.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Nyugati kizárása, 2021 - vonatpótlók Nyugati kizárása, 2021 - vonatpótlók

A bejegyzés trackback címe:

https://eurobus.blog.hu/api/trackback/id/tr888691820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard