Útfelújítás, építkezés miatti önjáró üzemmódú terelt útvonalon közlekedés nem újdonság Budapest életében, számos példa akadt már rá. Valamiben mégis csak első a mostani, pannónia utcai terelés: csuklósokkal még nem volt állandó, üzemszerű önjárózás. Ez egy remek alkalom a pesti trolisoknak, hogy feszegethessék az új Solarisok határait, egyre melegebb napok mellett, utastéri klimát használva, önjáró üzemmódban. S az új Solarisok ilyen téren eddig jól teljesítettek, hisz a belső szakaszon is, a Pozsonyi úton drót alatt önjárva közlekednek, gyakorlatilag a Dráva utca / Dózsa György út - Jászai Mari tér közti teljes szakaszon.
Benézve a terelt szakaszra jópár érdekességre bukkanni. Például a Gogol utca megállóhely, mely megszűnt a 133-as busz bedarálásával, s most újra éledt. Természetesen csak egy kis ideiglenes megállótáblával. S ilyenkor jó, hogy anno a környék megállóit összefotózgattam, össze lehet hasonlítani, hogy mennyire sikerült eltalálni a megálló egykori helyét.
Most épp lehet mondani: átlagos pannónia utcai életkép, önjárózó Solarissal.
A keresztutcánkon át lehet nézni a Kárpát utcába, ahol folyik a kiváltó ok, az útfelújítás, félpályás lezárás mellett. Most épp a bal útpálya van megnyitva a Dráva utca felé, így helytelenben osonnak a trolik a drót alatt.
A Dráva utca megállóhely terelt szakaszi kijelölése a lehető leghülyébb BKK-s logikával történt, ami könnyen követhető, minden megállóhely kilóra le legyen pótolva. Rögtön meg is tették a Pannónia utca és a Dráva utca sarkán, s ott van mögötte egy saroknyira a 15-ös busz Tisza utca megállója, melyet természetesen a 75-ös is használ. Ahelyett, hogy összevonták volna a kettőt, megalkották Budapest szerintem jelenleg legkisebb megállótávját, kb.: 100 métert. Ez azon kívül, hogy felesleges, még rengeteg konfliktusforrást is eredményezhet, az átutazók idegesítésén kívül a leszállók nehéz helyzetbe hozásáig. Elég csak pár útban lévő banyatank, s nem ér az ember időben a leszállásjelzőhöz, ha pedig helyismerettel nem rendelkező az utas, s a Futárra bízza magát, akkor minimális ideje marad észbekapni. Völgyidőszakokban, amikor padlógáz - satufék üzemmódban közlekednek az Ikarusokkal rengeteg konfliktus lesz ebből, s napközben is volt egy megállótúlfutás, amíg kint fotóztam a vonalon. Legalább a 75-ös vonalcsoport default válaszát a helyzetre most nem alkalmazták: Menjen körbe! A régi "szép" idők...
Irány vissza a Pozsony útra, mondjuk most egy Solarissal.
A Radnóti Miklós utca megállóhelynél további érdekesség található, felszereltek egy szedőterelőt ide. Gondolom felkészülve előre a gyors hőségbeli merülésre, hogy innen felsővezetéket használva is tudjanak fordulni a Solarisok, ám egyenlőre nem használják. Ha minden jól megy, akkor nem is jön el az ideje a terelés végéig.
Mindeközben az Aréna mögött, végre egy GVM. Tartalékok egymás közt.
Visszaugorva az időben, a terelés első napjára. A délutáni bicajos felvonulás miatt volt egy extra elem is a vonalban, a Stadion felé a Ferdinánd hídon át járt. Ki is próbáltam használni az alkalmat, viszont a 75-ösből szinte semmit se tudtam az erős forgalom miatt fotózni aznap, csak egy üresen elvonuló kocsit. Akkor nem akartam önálló postot írni e pár képnyi semmiségből, de most jó kiegészítés.
2016. 05. 08.
Kieg:
Péntek óta a Radnóti Miklós utcánál lévő szedőterelő elemet leszerelték. Valószínűleg a terelés kezdete óta egyszer sem volt még üzemben, s nem is lesz szükség már rá.