Az idei év újdonságot hozott mind a Budai Várnegyed, mind a budapesti városnézőzés életébe, tavasztól elektromos minibuszok - inkább elektroautók - jelentek meg Official Budapest Castle Bus márkanév alatt. Magyarra fordítva ez a hétköznapi Várbusz név lenne, amiről a régi VÁR - 10-es - 16-os járatcsatlád jut legtöbb helybélinek az eszébe. Persze ez nem tömegközlekedés, csupán a pesti városnéző Hopp-on Hopp-off piac következő szegmense.
Unofficial verzió, azaz BKV-s Modulo a Dísz téren, ha már a nevezéktant csavarjuk.
A vári Hopp-on Hopp-off flottát 6, 8 és 10 személyes nyitott elektromos 'minibuszok' alkotják. Az ilyen jellegű, történelmi városrészeket feltáró turista-járatok Európa számos városában elterjedtek, s ez bele is illik a Várnegyed felújítási projektjébe, nullemissziós, elektromos közlekedési módként. A 16-os járműcsaládra is ilyesmi tervek voltak, ami részben az e-Modulokkal meg is valósult.
Official verzió, turistákra vadászó Hopp-on Hopp-off, elektromos minibuszokkal.
Visszaugorva a Várnegyed felújítási terveihez, a nagy álmodozás s ötletelés időszakában, amikor sorra ontotta a média a "Milyen is lesz a Várnegyed" féle cikkeket, egy-két helyen BKK-s útvonalfejlesztési tervek is olvashatók voltak. A 16-os vonalcsoport egyik járatát a Várkert Bazár, s hajóállomása felé kivánták levinni a Dózsa tér - Szarvas tér - Várkert bazár - Clark Ádám tér hurkot bejárva. Végülis az útvonal megvalósult, csak maszekként, Hopp-on Hopp-off verzióban. Jelen járat a Várkert Bazártól indulva a Dísz tér - Szentháromság tér - Kapisztrán tér útvonalat járja be, s vissza a Dózsa térnél lejutva fordul vissza a Várkert Bazárhoz. Nem tudom, hogy az anno leközölt tervek BKK-s járat tekintetében mennyire voltak komolyak, vagy csupán karakterszámra fizették az újságírót s ezt is beleálmodta, de a piac felülírta a valóságot, s a maszekok lecsaptak az útvonalra.
Sajnos a Karsanok közül is van, amelyiket már táblázni kell.
Azért az unofficial verzió is kikupálódott az elmúlt évek roncsderbijéhez képest, napjaink e-Modulo és Karsan flottája egy normális, európai kisbuszos szolgáltatást ad, csak kár, hogy a BKV üzemelteti. Elsősorban nem arra gondolok, hogy az egyik Karsant sikeresen eltüzelték, s nem is a bulvárírók szenzációhajhász tipushiba vadászataira, csak a pesti ridegtartás következményeire. A Modulókon meglátszik, hogy Kelenföldön laknak. Légkondijuk tavaly embertelen Szibériát "varázolt" a kisbuszba, idé tud hideged varázsolni, leginkább ablakok nyításával hűtik a kocsit. Emellett futóművük is kegyetlenül kotyog, s tisztaságuk se a legjobb ma már. Karsanok esetén is meglátszik a pesti ridegtartás eredménye, kezdenek lejönni az átlag szakadt Volvok szintje felé. Pusztán filozófia, de vajh' miért is ez az unofficial verzió...
Életképek a várnegyedi 16-os vonalcsoportról.