Eurobus Online

T-Busz, Tatabánya - 2018

2018. április 24. 20:30 - Eurobus Online

Egy ideje nem volt post a blogba, mert ez lustaság, a téma, s az utazgatás hiányában elmaradt, hisz miről legyen? Viszont a január elsejei tatabányai szolgáltatóváltás, azaz a T-Busz színrelépése adott már fotózni, agyalni és írnivalót.

plm-454.jpg

T-Busz, Tatabánya - Credo Econell 12

Alapesetben a szolgáltatóváltás egy teljesen új, azaz nulla éves flottát jelentene, s ha most eltekintünk az év eleji, KNyKK-tól és maszekoktól bérlős időszaktól, akkor se teljesül. A flotta döntő többségét adó 20 darab Credo Econell 12 attól függetlenül, hogy 2017 késő őszén érkeztek a T-Buszhoz és január 1.-től forgalomba is álltak, ekkor már 3 évesek voltak. Tipikus "Credo silós" sajátosság, hogy a Kravtex a gyárudvaron való tárolásra gyárt folyamatosan buszokat, hisz majdcsak elviszi valamikor az állam, addig is folyamatos a termelés. Eredetileg a Kravtex elgondolása szerint a Tüke busz pécsi flottájába szánt kocsikról van szó, így ennek megfelelően lettek kialakítva, legjellemzőbb elemük a pécsi zöld flottaszín. S a Kravtex logikája bejött, egyszer csak el tudta adni. 

A 20 darab Econell 12 tatabányai dizájnját matricázással oldották meg, de ebből a tető, s a tetőn elhelyezett légkondi s egyéb elemek kimaradtak. Már messziről is nagyon jól megfigyelhető legtöbbjüknél a zöld légkondi, mely a pécsi identitásukról árulkodik. Egy-egy példány tetőalkatrészei fehérek (lettek??), de maga a tető fényezése maradt az eredeti zöld. Keresd a hibát játékként még így is kiszúrható az utcán állva, hogy valami zöldellik.

Econell 12 tetőszín variációi: telizöld és zöld-fehér verzió

A Kravtex három másik Econell leszállítását is elnyerte, a 13 méteres verzióból, s ezekből "sajnos" nem volt készleten a gyárudvaron. Az Econell 13-ak Tatabányára 2018 tavaszán érkeztek meg, "nullaéves" kocsikként. A megrendelés teljesítéséig több Credot is bérelt a Kravtextől a cég, így az Econell 13 tesztpéldányát és skyblue Econell 12-ket is bevetett januártól a T-Busz. Igaz, ezek a megrendelt kocsik megérkezése után is még Tatabányán vannak, ez egy másik tender, a négy darab e-Modulo leszállításának késlekedéseként is betudható. A Moduló anyacége nemcsak a Volánbuszos és BKK-s csuklós példányokat nem tudta még teljesíteni, de a tatabányai e-Modulók megérkezése is jelenleg kétséges.

T-Busz - Credo Econell 13

Ami a flotta úgymond gerince és büszkesége is egyben, az a 15 darab MAN Lion's City csuklós. A német gyártó indult, s nyert a tenderen, s tavaszra leszállította a vadonat új oroszlánokat. Igazából e kocsikról nem is kell semmi különöset írni, inkább más furcsaság fogja meg a hülye pesti szemét. Elsőre igen nehéz elkülöníteni, hogy mely is a csuklós vonal, hisz egy-egy kivétellel - jellemzően az 1-es és az 5-ös vonalakat, mint egy vonalcsoportot tekintem csuklós-vonalnak - nem érthető azonnal, hogy miért szerveződik egy Credo - két MAN vagy két Credo - egy MAN leosztásban a legtöbb vonal.

A legjellemzőbb csuklós vonalak, MAN Lion's City G-kkel

Ha marad az ember a két és három óra magasságában zajló műszakváltós járatokig, már könnyebben ki tudja logikázni, miért van sok Credo közé egy-egy csuklós beosztva, hisz ezek ilyenkor átszerelnek az 50-es járatokra, de más vonalaknál, mint a 9-es vagy a 10-es a csuklós többség mellett az Econell 12-k már nehezebben érthetők. Valószínűleg itt is a fenti plusz járatok kavarnak be az elosztásba.

Tipikus vegyesvonal Credokkal és MAN-ekkel a 10-esen

Akadnak még más, mondjuk furcsaságnak nem mondható, csupán apróságnak nevezhető hibák. Az utastájékoztatók a legtöbb kocsin jól működnek, de nem oly nehéz táblázott kocsit is kifogni, napközben 2-3 ilyennel is össze lehet futni.

plm-460.jpg

Egy táblázott Credo a 9-esen több MAN közé besuvasztva

Szólj hozzá!
Címkék: Tatabánya

A bejegyzés trackback címe:

https://eurobus.blog.hu/api/trackback/id/tr5513857752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.