Eurobus Online

Tömegközlekedési Járművezetők Országos Versenye - 2018

2018. június 03. 13:06 - Eurobus Online

A szokásos szeptemberi Troligarázsos nyílnap helyett - melyből a legutolsó meglehetősen rég volt, idén egy júniusi rendezvényt szervezett a zách utcai telep, ami nem első alkalommal egybe is volt kötve a Tömegközlekedési Járművezetők Országos Versenyével. Idén inkább a verseny fotózására koncentráltam, habár a nyíltnap is hozott elég újdonságot, de az erős napsütés - ellenfénnyel, s a néha lehetetlen pózolások a trolis nyíltnap fotózásától elvette a kedvem. Persze a kevés fotózott dolog a Flickr-re majd idővel felkerül.

pig-435_8.jpg

Az autóbuszos ügyességi pálya elején a PIG-435 várakozik indulásra ÉMKK-s indulóval.

A zách utcai telepen az autobusz- és torlibuszvezetők versenyények második napi fordulója zajlott, rutin / ügyességi pályás feladatokkal. Az 1-es, 2-es és 3-as szektorban az autóbuszok számára kialakított pályán próbálkozhattak a közlekedési cégek csapatai, négy autóbuszon. A BKV két öreg Ikarus 260-asán: BPO-100 és BPO-150, valamint a Volánbusz új Credo Econell 12-esein: PIG-427 és PIG-435. Az ötös szektorban a trolibuszok számára kialakított pálya és a 8000-es pályaszámú Solaris Trolino 12-es várta a csapatokat.

A 4-es szektorból a két  Credo által bejárt pályarészt közelről lehetett szemlélni, s fotózni. Nézzük sorba az egyes feladatokat, persze "konyhanyelven" megmagyarázva. Ha valamely szakértőnél kiütöm a biztosítékot, akkor előre elnézést kérnék! 

pig-427_5.jpg

Az indulás utáni első feladat: párhuzamos megállás, adott távolságra. Itt épp a PIG-427-el és DDKK-s pilótával.

pig-427_6.jpg

Irány tovább a következő helyszínre.

pig-427_7.jpg

pig-427_8.jpg

Következő feladat: adott pont előtti megállás. Amit nem tudtam értelmezni külső szemlélőként, hogy az eszköz érintése cél volt-e vagy sikertelenségi tényező. 

pig-435.jpg

Ugyanez a feladat távolabbi szemszögből a PIG-435-el és DAKK-os versenyzővel.

pig-427_9.jpg

pig-427_10.jpg

Következő feladat: az előző feladat kapui közül visszatolava 45°-ban hátra, visszaugorva a PIG-427-hez és a DDKK-sokhoz.

pig-435_2.jpg

Vissza a PIG-435-höz és a DAKK-os csapathoz, a tolatás utáni feladat: adott nyomvonalon áthaladni a baloldali kerekekkel. 

pig-435_3.jpg

pig-435_4.jpg

Ezután egy elég látványos és egyértelmű feladat: adott íven történő elindulás, kikerülés. A jármű orrával kell ügyeskedni, hogy csak a zöld botok dőljenek el.

pig-427.jpg

Ugyanez a feladat sikeresebben teljesítve a PIG-427-el és a KMKK-s csapattal.

pig-435_5.jpg

A visszafordulás előtti utolsó feladat: a jármúvel óvatosan hátra-előre mozogva kell a súlyt az egyik tálcáról a másikra áthelyezni. Itt épp a PIG-435-t készítik fel a feladat végrehajtásához a DAKK-os versenyzőnek.

pig-435_6.jpg

pig-435_7.jpg

A forduló utáni első feladat: adott pontra történő felállás, ráhajtás. 

pig-427_2.jpg

Ugyanez a feladat oldalról nézve a PIG-427-el a KMKK-sok által.

pig-427_3.jpg

pig-427_4.jpg

Végüll egy "rutinfeladat" a PIG-427-el: megállóba történő beállás.

A Credokkal használt pályarész mögött két BKV-s 260-assal kellett a feladatokat végrehajtani. Kevésbé volt szem előtt, s így kevésbé fotózható is, de innen is jöjjön egy-két kép.

bpo-100_4.jpg

BPO-100 és a KMKK-s csapat. A jármű óvatos hátramozgásával kell a feladatot végrehajtani, azaz a rudat bizonyos magasságba emelni.

bpo-150_5.jpg

A hátsó pályát teljesítve megérkezett a BPO-150. 

Az 5-ös szektor a trolispálya volt, amit kevésbé fotóztam a délelőtti időpont miatt. De azért egy távlati kép, mutatóba, a 8000-es Solarissal.

8000_2.jpg 

Szólj hozzá!
Címkék: Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://eurobus.blog.hu/api/trackback/id/tr2614019844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.