A szokásos szeptemberi Troligarázsos nyílnap helyett - melyből a legutolsó meglehetősen rég volt, idén egy júniusi rendezvényt szervezett a zách utcai telep, ami nem első alkalommal egybe is volt kötve a Tömegközlekedési Járművezetők Országos Versenyével. Idén inkább a verseny fotózására koncentráltam, habár a nyíltnap is hozott elég újdonságot, de az erős napsütés - ellenfénnyel, s a néha lehetetlen pózolások a trolis nyíltnap fotózásától elvette a kedvem. Persze a kevés fotózott dolog a Flickr-re majd idővel felkerül.
Az autóbuszos ügyességi pálya elején a PIG-435 várakozik indulásra ÉMKK-s indulóval.
A zách utcai telepen az autobusz- és torlibuszvezetők versenyények második napi fordulója zajlott, rutin / ügyességi pályás feladatokkal. Az 1-es, 2-es és 3-as szektorban az autóbuszok számára kialakított pályán próbálkozhattak a közlekedési cégek csapatai, négy autóbuszon. A BKV két öreg Ikarus 260-asán: BPO-100 és BPO-150, valamint a Volánbusz új Credo Econell 12-esein: PIG-427 és PIG-435. Az ötös szektorban a trolibuszok számára kialakított pálya és a 8000-es pályaszámú Solaris Trolino 12-es várta a csapatokat.
A 4-es szektorból a két Credo által bejárt pályarészt közelről lehetett szemlélni, s fotózni. Nézzük sorba az egyes feladatokat, persze "konyhanyelven" megmagyarázva. Ha valamely szakértőnél kiütöm a biztosítékot, akkor előre elnézést kérnék!
Az indulás utáni első feladat: párhuzamos megállás, adott távolságra. Itt épp a PIG-427-el és DDKK-s pilótával.
Irány tovább a következő helyszínre.
Következő feladat: adott pont előtti megállás. Amit nem tudtam értelmezni külső szemlélőként, hogy az eszköz érintése cél volt-e vagy sikertelenségi tényező.
Ugyanez a feladat távolabbi szemszögből a PIG-435-el és DAKK-os versenyzővel.
Következő feladat: az előző feladat kapui közül visszatolava 45°-ban hátra, visszaugorva a PIG-427-hez és a DDKK-sokhoz.
Vissza a PIG-435-höz és a DAKK-os csapathoz, a tolatás utáni feladat: adott nyomvonalon áthaladni a baloldali kerekekkel.
Ezután egy elég látványos és egyértelmű feladat: adott íven történő elindulás, kikerülés. A jármű orrával kell ügyeskedni, hogy csak a zöld botok dőljenek el.
Ugyanez a feladat sikeresebben teljesítve a PIG-427-el és a KMKK-s csapattal.
A visszafordulás előtti utolsó feladat: a jármúvel óvatosan hátra-előre mozogva kell a súlyt az egyik tálcáról a másikra áthelyezni. Itt épp a PIG-435-t készítik fel a feladat végrehajtásához a DAKK-os versenyzőnek.
A forduló utáni első feladat: adott pontra történő felállás, ráhajtás.
Ugyanez a feladat oldalról nézve a PIG-427-el a KMKK-sok által.
Végüll egy "rutinfeladat" a PIG-427-el: megállóba történő beállás.
A Credokkal használt pályarész mögött két BKV-s 260-assal kellett a feladatokat végrehajtani. Kevésbé volt szem előtt, s így kevésbé fotózható is, de innen is jöjjön egy-két kép.
BPO-100 és a KMKK-s csapat. A jármű óvatos hátramozgásával kell a feladatot végrehajtani, azaz a rudat bizonyos magasságba emelni.
A hátsó pályát teljesítve megérkezett a BPO-150.
Az 5-ös szektor a trolispálya volt, amit kevésbé fotóztam a délelőtti időpont miatt. De azért egy távlati kép, mutatóba, a 8000-es Solarissal.