Eurobus Online

Szolnok - 2018

2018. augusztus 19. 22:00 - Eurobus Online

Szolnokra akár lehetne azt is mondani, hogy unalmas hely, s nem történik ott semmi, így akár értelmetlen is e sorokon rágódni, de miért is ne. Az elmúlt három évet, s nem csak egy átlagos nyári fotónapot nézve a "KK-sítás" jegyében azért vannak változások, s nem csak az egykori cégjelzés levakarása értendő ezalatt. Habár a KMKK nem végez olyan látványos arculatosítást, mégis az egyik legtetszetősebb a cégjelzés gyakorlata: a nagyobb forgalmi területek (ex. Volán elődök) székhelyei megjelennek a cégjelzésben, ezentúl azonban az arculatosítás kimerül az egyenfehérítésben.

Fehéredő öreg vasak

Akár lehetne azt is mondani, hogy felújításuk, egyéb javításuk során azért kapnak egyenfehér színt, hogy jobban örüljön a maszek, mikor selejtezés után megveszi őket, de ezek az idők már rég elmúltak. Ez csak a Szolnok helyis "új" flottaszín, ha lehet annak mondani, azaz az egyenfehér. Nagyon vicces, ahogy az öreg dögök hófehéren rohangálnak a városban. Valahogy nem ilyen kép égett be velük kapcsolatban az agyunkba.

hjp-378.jpg

Hófehér C80-as a 24A-n. Fura látvány, de talán Classicként még jól is mutat. 

gnx-324.jpg

Utólag classikosított 280-as, tipikus szolnoki "oriás" Fok-Gyem-el, cserélt szélvédővel, random teliablakokkal. Ez a kocsi még fehéren is hozza az egykori Volán-korszak buhera Ikarus báját.

gvm-409.jpg

Kifehérített 263-as, mely a szokatlansága mellett leginkább az utolsó Ikarusos maszek hatást kelti.

iev-414.jpg

Koruknál fogva akár a török SL MAN-ek is ide sorolhatók, furcsa látvány telifehérben ez is, az egykori csíkozás szinte minden kocsi látványán dobott.

Lecsupaszított Credok

A szolnoki jó öreg volán-partnercég, a Panoráma Tourist kocsijain a legutóbbi ottjártam óta szintén megfigyelhető a kifehéredés. Bár ez rossz szó, hisz gyári fehérek voltak, felmatricázva. Gyakorlatilag a reklámfelület kivételével mindent levakartak róluk, a cégjelzést, a jellegzetes helyis csíkozást, de még a Credos matricákból is fogyott. Így gyakorlatilag teljes inkognitóban közkednek a helyis fordáikon, ahogy a külső szemlélődő látja.

lsu-227.jpg

lsu-227_2.jpg

Az LSU-227 lecsupaszítása két év különbséggel: 2016-ban még rendesen felcsíkozva és felmatricázva, 2018-ban már hófehéren. 

lsu-227_3.jpg

S mindez hátulról is. Szerintem ezen gyárilag kellett volna Credos típusjelzéseknek lenni. 

Emellett a kifehéredés, azaz a matricáktól lecsupaszítás már KMKK-s példánynon is található, persze egyértelmű cégjelzésekkel.

lmk-283.jpg

A kifehérítés jegyében egy KMKK-s Credo is megfosztva a csíkjaitól, viszont e cégjelzés továbbra is nagyon tetszik. 

A két Citaro

A KMKK-s időszakban, ha minimálisan is, de 2017-ben gyarapodott a szolnoki helyis flotta két ex. bécsi használt csuklós Citaróval. Érkezésük után persze gyorsan megkapták a fehér "flottaszínt", és néhány matricát, s budapesti gyakorlathoz képest szinte azonnal az utcán is voltak. Ez a két szolnoki példány nagyon szép, kár hogy Budapestre ennél öregebb dögöket szór el a nepper.

nmw-660.jpg

Az NMW-660 a város legforgalmasabb vonalcsoportján pörögve az Autóbusz-állomásnál. 

nmw-661.jpg

Az NMW-661 a a Holt-Tiszapartra járó 6Y-on. Nyár révén gondolom ez is elég frekventált járat. 

2 komment
Címkék: Szolnok

A bejegyzés trackback címe:

https://eurobus.blog.hu/api/trackback/id/tr4814187455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vadzsaripdu 2018.08.22. 08:35:04

Nagyon rondák fehérben, ráadásul lemosva is valamiért koszosnak tűnnek távolról. A régi Ikarusok fehér színben valamiért tákolt hatást keltenek. BKV/BKK bilikékben sokkal jobban mutatnának. Napokban láttam fehér IK 411-est, annyira sufninak tűnt, elborzadtam tőle.

Mattersdorf (törölt) 2019.09.16. 13:39:33

@Vadzsaripdu: Persze, hogy koszosnak hatnak, hiába mossák le a kasztnit, ha a felni, a csukló gumi ilyesmi apróságokon több hónapos, éves retek, rozsda van. Autókozmetikákban is mindig a felnivel, kerékkel kezdenek az a legmocskosabb általában, hagyják hatni a cuccot és mire lemossa a kasztnit, addigra leöblíti a feloldott fékport, sarat. A magyar buszos cégek mindegyikénél ősi "román" szokás a felni szarosan hagyni.