Szolnokra akár lehetne azt is mondani, hogy unalmas hely, s nem történik ott semmi, így akár értelmetlen is e sorokon rágódni, de miért is ne. Az elmúlt három évet, s nem csak egy átlagos nyári fotónapot nézve a "KK-sítás" jegyében azért vannak változások, s nem csak az egykori cégjelzés levakarása értendő ezalatt. Habár a KMKK nem végez olyan látványos arculatosítást, mégis az egyik legtetszetősebb a cégjelzés gyakorlata: a nagyobb forgalmi területek (ex. Volán elődök) székhelyei megjelennek a cégjelzésben, ezentúl azonban az arculatosítás kimerül az egyenfehérítésben.
Fehéredő öreg vasak
Akár lehetne azt is mondani, hogy felújításuk, egyéb javításuk során azért kapnak egyenfehér színt, hogy jobban örüljön a maszek, mikor selejtezés után megveszi őket, de ezek az idők már rég elmúltak. Ez csak a Szolnok helyis "új" flottaszín, ha lehet annak mondani, azaz az egyenfehér. Nagyon vicces, ahogy az öreg dögök hófehéren rohangálnak a városban. Valahogy nem ilyen kép égett be velük kapcsolatban az agyunkba.
Hófehér C80-as a 24A-n. Fura látvány, de talán Classicként még jól is mutat.
Utólag classikosított 280-as, tipikus szolnoki "oriás" Fok-Gyem-el, cserélt szélvédővel, random teliablakokkal. Ez a kocsi még fehéren is hozza az egykori Volán-korszak buhera Ikarus báját.
Kifehérített 263-as, mely a szokatlansága mellett leginkább az utolsó Ikarusos maszek hatást kelti.
Koruknál fogva akár a török SL MAN-ek is ide sorolhatók, furcsa látvány telifehérben ez is, az egykori csíkozás szinte minden kocsi látványán dobott.
Lecsupaszított Credok
A szolnoki jó öreg volán-partnercég, a Panoráma Tourist kocsijain a legutóbbi ottjártam óta szintén megfigyelhető a kifehéredés. Bár ez rossz szó, hisz gyári fehérek voltak, felmatricázva. Gyakorlatilag a reklámfelület kivételével mindent levakartak róluk, a cégjelzést, a jellegzetes helyis csíkozást, de még a Credos matricákból is fogyott. Így gyakorlatilag teljes inkognitóban közkednek a helyis fordáikon, ahogy a külső szemlélődő látja.
Az LSU-227 lecsupaszítása két év különbséggel: 2016-ban még rendesen felcsíkozva és felmatricázva, 2018-ban már hófehéren.
S mindez hátulról is. Szerintem ezen gyárilag kellett volna Credos típusjelzéseknek lenni.
Emellett a kifehéredés, azaz a matricáktól lecsupaszítás már KMKK-s példánynon is található, persze egyértelmű cégjelzésekkel.
A kifehérítés jegyében egy KMKK-s Credo is megfosztva a csíkjaitól, viszont e cégjelzés továbbra is nagyon tetszik.
A két Citaro
A KMKK-s időszakban, ha minimálisan is, de 2017-ben gyarapodott a szolnoki helyis flotta két ex. bécsi használt csuklós Citaróval. Érkezésük után persze gyorsan megkapták a fehér "flottaszínt", és néhány matricát, s budapesti gyakorlathoz képest szinte azonnal az utcán is voltak. Ez a két szolnoki példány nagyon szép, kár hogy Budapestre ennél öregebb dögöket szór el a nepper.
Az NMW-660 a város legforgalmasabb vonalcsoportján pörögve az Autóbusz-állomásnál.
Az NMW-661 a a Holt-Tiszapartra járó 6Y-on. Nyár révén gondolom ez is elég frekventált járat.