Immár hét éve annak, hogy 2013 júniusában a 79-es trolibusz útvonalát meghosszabbították a Vizafogó lakótelepen a Kárpát utcához. A hosszabbításhoz szorosan kapcsolódik a 83-as trolibusz eredeti útvonalának visszaállítása - vezetéképítéssel természetesen, a Fővám téren. Az eddig a 83-as terelt útvonalán (is) közlekedő önjárásra alkalmas, második generációs Solaris trolibuszok felszabadulásával meg tudták hosszabbítani a 79-es trolibusz útvonalát vezetéképítés nélkül, önjáró üzemmódban.
Egy 79-es troli harmadik generációs Solarissal a kárpát utcai szakaszon, önjáró üzemben. Háttérben a Révész fűtőmű.
A hosszabbítás célja egyrészt a lakótelep jobb kiszolgálása volt, amely két megállót jelent a Révész utcában, s szerintem az elhanyagolható utasforgalma miatt maga a lakótelepi hosszabbítás megkérdőjelezhető, de hát Budapesten számos helyen van 5-10 percenként közlekedő párutasos járat. A hosszabbítás másik, hasznos célja, hogy azonos megállóból induljon a Dózsa György út metróállomástól mindkét trolibuszjárat, így egyenletesebb utasterhelés lehessen a vonalakon. Bár ez is csak elméleti cél, s ezt a menetrenddel és az első ajtós járattal is keresztbevágta a BKK. Jellemzően, mint ahogy a City-trolinál is, itt is a "fő járat" mögött megy 1-2 percre üresen a kiegészítő járat, így sokszor a 75-ös seggében van a 79-es, tehát jelentős kiegészítő szereppel a Dózsa György úton a nap nagy részében nem szolgál. Emellett, mivel a XIII. kerületről van mégis csak szó, s a szomszédos kerületek is amit érint a járat hasonló adottságokkal rendelkeznek, így a 75-ös trolibusz esetén jelentős a "szociális járati", "nappali melegedői" és mobiltelefonokkal kiszolgált "művelődési házi" funkció, ami kiegészült az utóbbi években drogosok számára szolgáló "közösségi tér" és légyottokra szolgáló "búvóhely" funkciókkal is, hisz bekeményítettek a Hős utcában. Nos ez a gyakran jelentős utastömeg a 79-es trolin az első ajtózás miatt nem jelentkezik.
A Dráva utcától a Dózsa György úti metróállomáshoz már vezetéket használva érkezik, sokszor a 75-össel párban járva.
Az meghosszabbított útvonal ~900 méternyi vezeték nélküli önjárást jelent. A Dózsa György út megállóba érve szedőt lehúzva a Dráva utca - Visegrádi utca - Révész utca útvonalon érinti a Révész utca megállót és a Kárpát utca végállomást, majd tovább a Révész utca - Kárpát utca - Dráva utca útvonalon a Dráva utcai megállónál pakolhatja fel ismét a szedőt a trolibusz. Ez a önjáró táv kicsit hosszabb is lehet, mert sokszor már a Váci út előtt lehúzzák az áramszedőket. A bő 1 kilométeres önjáró táv körönként nem jelentős terhelés a mai modern trolibuszoknak. Az új útvonal kiépítése igen egyszerű volt, a két új megálló kijelölése mellett csak egy szedőterelő elem elhelyezése kellett még a Dráva utca megállónál.
A Kárpát utcából a Dráva utcába fordulva, ahonnan már ismét használhatja a vezetéket a járat.
Az új útvonallal a régi Váci út - Huba utca - Angyalföldi út hurok és a régi végállomás felhagyásra került. A vezetéket nem bontották el, máig használható üzemi célokra, terelésre ez az útvonal.
A régi hurok még 2012 tavaszán. A Volga Szálló bontása miatt az elkerített területen lévő végállomást már nem használták, a váci úti leszállóhelyről indult a troli. Mellette lévő Hír TV-s forgatócsoport nem a GVM-t, hanem a bontást forgatja épp.
Vezetéképítés vs. akku csere
A vonal ezen szakasza tehát 7 éve akkumulátorról üzemel, ennyi idő alatt nem készült hozzá durván 700 méternyi vezeték egy váltóval, egy keresztezéssel és egy összeágazással. Érthető, hisz nem kapcsolódik ez a vonalszakasz semmilyen nagyberuházáshoz. Egyébként az a vonal szerencséje, hogy nagyobb tételben szerzett be új, jobb önjáró képességgel rendelkező trolibuszokat, azaz harmadik és negyedik generációs Solarisokat a BKK. A kezdetekkor használt második generációs Solarisok jelentős része ma nem alkalmas üzemszerű önjárásra, felújításuk (gondolom) folyamatosan zajlik.
Annak ellenére, hogy a 79-es vonal két szakaszán is volt vezetéképítéssel járó útvonal korrekció 2013 óta, a kárpát utcai szakaszhoz nem nyúltak. A 4-es metró építéséhez kapcsolódó felszíni rendezéskor a 79-es trolibusz végállomását 2014-ben áthelyezték a Garay utcából a Thököly útra. Ekkor csak a 79-es vonalához kapcsolódóan bő 500 méternyi vezetéképítés és új végállomás kialakítása történt, a teljes projektben a "Keleti pályaudvar troliterminálhoz" kapcsolódóan több mint 1,5 kilométernyi vezeték épült, keresztezésekkel, váltókkal és összeágazásokkal.
Második generációs Solarisok a thököly úti végállomáson 2015-ben, azóta ezek a kocsik eltűntek a vonalról.
A Liget-projekt kapcsán is módosult a 75-ös és 79-es trolik útvonala, a városligeti kerülőútvonalról áthelyezték a járatokat a Dózsa György útra, itt is 1,5 kilométernyi új vezetéképítéssel járt a módosítás. Nem idevágó vonalszakasz de a Kossuth Lajos tér átépítéséhez kapcsolódóan volt némi új vezetéképítéssel járó útvonalmódosítás még 2015-ben. A Báthory utcában lévő végállomás kialakításához épült körülbelül 300 méternyi vezeték.