Az idei év is fura lett a vírushelyzet miatt, az év első felé megint csak Budapesten töltöttem, s nyártól jött el az utazgatások ideje. De idén már legalább jó néhány tervem sikerült, s vagy 500 kép is összejött, ezzel az évvel már elégedett vagyok.
Január
Ez még az év eleje, hétköznap otthon üldögélés, hétvégén - ha a napsütés is úgy akarta - Budapesten belüli mászkálgatás, gyakorlatilag ez ment áprilisig. De így év elején azért volt érdekes, a SGY-ok és SKN-ek nemrég álltak forgalomba, így volt miért el-el menni, így januárt legyen egy "szinte gyári új" SGY-985.
Február
Február se sokkal izgalmasabb, hétvégi utazgatások Budapesten, de ha már a BKV újdonságai közül volt egy SGY akkor februárra egy Arrivás is jöhet.
Március
Annyira nyomott és értelmetlen lett a hangulat tavaszra, hogy megint úgy döntöttem nem veszek bérletet. Inkább csak le le sétálgattam metrópótlót nézni. Tudom, egyesek már lilát hánynak a sok metrópótlós fotótól, de mindig találni ott valamit: pl. lemegyek a piacra, s ott egy maszkos-Modulo...
Április
...s áprilisban ugyanez: metrópótló, metrópótló, metrópótló. Na jó, legyen metrópótló troli.
Május
Fotóilag megint dögunalmasat hozok a népnek, de itt inkább az emlék számít. Május közepén kaptam a második oltásom, így mindenképp valami ekkor készült képet gondoltam ide. Mondjuk hiába volt nálam a gép, fostam azért az oltóponton nekiállni Carrusokat fotózni, hátha másba döfik az enyémet, de hazafelé úgy döntöttem hogy sétálok egy jót. Úgyis korán van - mivel 7:00-ra kell persze menni szúrni - így tökéletesen megsüti a Tátrákat a Lehel utcában hátsószedőzéskor. Itt legalább jól kifotóztam magam, felszabadultan. Még három hét és lehet utazni.
Június
A pesti ilyen-olyan mászkálgatások mellett végre elmehettem vonatozni, mégiscsak oltva utazzunk, nem? Kezdésnek Szolnokot terveztem már május végén is, hisz az e-SOR tesztbusz május 24.-től teszten volt ott, s ezt le is hozta a nyomibusz és a többi okos buszos szakportál is, s a mind kiposztolt menetrendből június 5-re tippelte a teszt végét (közben 19-ig maradt). Jól körbeposztották a félinfót én meg moroghattam magamban itthon, hogy csak nem vagyok benne még a három hétben. Nembaj, a nézettségük és a lájkszám megvolt, mindenki kiverte rá a faszát, tehát örülhet mindenki.
Viszont elkezdődtek a nyári vágányzárak is a 100a-n, azt hiszem Kőbánya-tehernél csináltak valamit, így összevont IC-sebes járt Ceglédig, Cegléden stokkozással. Mondom, ezt ki kell próbálni. Amúgy egész nyáron csomószor mentem Szolnokra, most valahogy a 4 darab 20-05-ös Bhv + Gigant kombináció a sebeseken nagyon bejött. Ezt nem lehet nem szeretni.
KiBhv-ztam magam, lenn sétálgatok Szolnokon, s jön velem szembe az e-SOR.... Én pedig nézek, hogy most akkor mindenki hülye? S sehol egy járatlista, hogy min mehet, mikor jöhet, bármi. Sehol semmi. De azért a kinézett fotóhelyemen meglett, de mégse ez a kép legyen a hónaphoz. Valami jó kis Panorámás Credo illik Szolnokhoz, bár az SL MAN-ek is versenyben vannak.
Július
Nyáron beindult rendesen az utazgatás: Flirtel és Bhv-val a világ minden tájára! Júliusra nem panaszkodhatok, voltam Győrben, Százhalombattán, Pusztaszabolcson, számtalanszor Szolnokon és az aglós MAN-nél is elkezdtem a kaput bezárni, hisz Törökbálint tök jó kis hely. Mellé a végtelenített metrópótlás, gondolom már mindenki várja ide a default júliusi metrópótlós képet.
De legyen csak Dunaújváros ez a hónap, ha már tíz éve ígérgetem, hogy lemegyek. S erre sikerült kifognom azt a napot, amikor a légkör teli volt afrikai homokkal, hát a képeken is meglátszik, nem az a nagyon szép nyári anyag. De illik ez ide, Dunaújváros még mindig az ország legalja helyi járatával rendelkezik, egyszerűen imádom ami ott lenn megy, ekkora egy Conectos szemétdombot. De legalább már nincs Ikarus, Budapestet megelőzték, Polgár Jenő elégedett lehet, s mehet az újraválasztás. Legalább az jó pont itt, hogy mindig irányhelyesre forgatják a szélvédő aljába bevágott iránytáblát.
Augusztus
Augusztusban többször voltam Kecskeméten, illetve elkapott a nyár végi punyhadás is, de mégis csak Nagykőrös az, ami ide illik. Ilyen egy cigány-telepen rég voltam.... Gondoltam egyet, hogy Nagykőrösön mindig csak átutazóban voltam, sose néztem szét, legyen az egyik nap ez. Már a vasútállomás előtt néztem, hogy minek a napi 3-5 járatra szökőkutas, totemoszlopos buszmegállót építeni, de ezt betudtam az EU-s pénz elgórásának. Sétálok be a városba, sarkon rögtön kocsma, s ordít ki belőle a Dögös Robi, s csak SL Mercik parkolnak kint, mondom ez már jól kezdődik. Amíg beértem a városba rájöttem, hogy itt két dologra van csak pénz: szökőkútra térkővel és körforgalomra.... A szabadság téri körforgalom egyszerűen brutális, áll a sor Cegléd és Kecskemét felé, ez még nem is lenne gond, hisz nem a forgalom jó levezetése a lényeg, de még teli is ültették növényekkel, hogy csak egy bokorba bepréselődve tudjak valamiféle képet lőni ott, de azért csak sikerült egy-két dolog.
Két busz érkezése közt elvoltam a téren. Az még hagyján, hogy 10-11 éves pulyák 500 Ft-ot kértek a buszra – persze a dohánybolt előtt – aztán meg még én magyarázhattam el nekik, mi a különbség a készpénz és a bankkártya közt, mert csak nem értették, hogy nincs kp-m, még nyáron is dolgozhatok... Mindent a felzárkóztatásért. De aztán ami ott folyik Nagykőrösön... Amikor már kidöglöttem a napon, kiültem a parkba hűsölni, persze a tolószékes, enyhén értelmi fogyatékos cigánycsajt ott akarta felszedni a 70 éves nyugger, s miután végighallgattam a Marichuy-nál is nyálasabb szövegét az öregnek, hogy milyen szép a bőröd, milyen jó illatú a bőröd, gyereket akarok neked csinálni, stb. már nem bírtam, inkább visszamentem a 40 °C-ra napozni egy Kőbányaival. Csak nem várom meg, hogy basznak mellettem a padon délután háromkor. Az eredmény, hogy úgy berúgtam a napon, hogy azon már meg se lepődtem, mikor a 18 éves cigánycsaj a pulyáját szaros pelenkástúl tette be a szökőkútba, hogy pancsikoljál, majd ő is mellémászott. Mikor megyek a második sörért, mert végre lett egy ajtós-napos NKV a tolókocsis cigánycsaj leszólít, hogy vegyek neki cigit. Végül is, nem akadálymentes a trafik, kedves Polgár Jenő, erre is költhetnének. Az egész eredménye az lett, hogy a dohányboltos nő elzavarta a francba szegényt, mehetett vissza baszni a parkba, én meg teljesen berúgva, szétizzadva, rohadt fáradtan kibattyogtam a vasútállomásra a rekkenő hőségben. Ez kwa jó nap volt! :) Bár biztos nem ilyen egy társadalmilag elfogadott nyaralás.
Szeptember
Szeptembertől jönnek a hétvégi Flirtezgetések, már amikor van kedve bármerre is menni az embernek. Közben persze próbáltam az aglós MAN-et is vadászni. A hétvégi utazgatásoknál az Agria IR egész bejött, igaz hogy Mi folyik itt a Flirten? Az alap dolog, hogy teli van mindig cigánnyal, az asszony veri az urát, hogy "Megcsaltál?? Teeee.... Teeee...", vagy épp mögötted rájön a cigány, hogy büdös a lába, s befújja ott Axe-al, stb. A folyamatos sloziban bagózásra pedig ment már utaspanasz, s MÁV lekoptatós válasza csupán annyi volt, hogy: "Vonatszám??". Azaz a cigány a sloziban a vasutasok pedig a hátsó vezetőálláson tolhatják a cigit. Ehhez képest a záhonyi sebes kultúrprogram.
Viszont az egri helyi járat már kezd bejönni, nem rossz. Majd valamikor még kellene ide jönni.
Október
Végig sütött a nap, s már egyre szarabbul. Vártam volna az igazi ködös-borús őszi időt október végére, de csak tűzött az a nyüwes nap. Maradt az esti vonatozgatás. Ilyenkor jó az Instagram, hogy el lehet ide is lőni valami pixelhalmazt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
November
Novemberre végre megjött a köd, amit vártam, további hétvégi Flirtezések: Fót, Aszód, bár Tura már decemberre csúszott. Szokásos körök újratöltve erre a hónapra, mondjuk a legjobban Komáron tetszett, s legyen egy nem megszokott kép a BYD-ről.
December
Így december végére a szar idő és az ónos eső eléggé bekavart, de 25-én és 26-án el tudtam menni ide-oda. Mondjuk a 25.-i hatalmas dabasi lyukra futás után – hisz már semmilyen kintalvó nincs ott – másnap már biztosra mentem, csak vonatozni indultam el: Füzesabony - Szerencs - Nyíregyháza kört mentem IC helyett személlyel, kell egy kis instant szórakozás az év végére. Buszos részről Füzesabonyban fotóztam csak egy MAN-t, Szerencsre totálisan kisütött már a nap, s a tároló ellenfényes, s Nyíregyházán még két helyis MAN befért a napnyugtába. Ez inkább vasútfotós nap lett. A decemberi kép egyértelműen Bhv, ha már haza is ezzel mentem, s Cegléden még meg is történt a csoda: közös peronos átszállást megoldották Fecskéről Kiss-re.
Összegezve a listákat az Ikarus darabszám kicsit bővült, 2137 darab lett, a Credoból pedig a kitűzött 300-at elértem, 307 darabbal zár az év. Jövőre az 500 Credo a cél.